Zoeken in deze blog

TRANSLATE to your own language

29 juli 2014

Thaise verse loempia's met kip ป่อเปี๊ยะสดไก่


Licht hapje, weinig calorieën met gezonde kruiden. Een aanrader om af te vallen. Mijn man en ik vinden dit hapje lekker fris en we gebruiken de kruien uit ons eigen tuintje (fris en lekker)  
Ingrediënten: 
Verse loempia's---->Tapioca Sheets (zie op http://makkelijk-thais-eten.blogspot.nl/p/ingredienten-in-thaise-keuken.html) 
gekookte kip, gekookte rijst noedel of glasnoedel, gesneden spitskool, chineeskool, wortels reepjes, Thaise basilicum, muntblaadjes
-----> Doe een Tapioca blad in het lauw water tot deze zacht wordt en leg deze op een bord of een plank. Daarna leg een kleine hoeveelheid van alle ingrediënten op de Tapioca blad en rol deze op. 
Saus---->3 rode pepers, een kleine gember, 4 teentjes knoflook, koriander, Thaise parsly, water, azijn, zout, vissaus, suiker, geroosterd sesamzaadjes en gemalen pinda's 
----> Gebruik een mixer of een keuken machine om deze te mengen en kook deze een paar minuten. De smaak is beetje zoet, zuur en pittig. 

De sauzen van deze verse loempia's zijn gevarieerd, hangt van de regio's in Thailand af. Deze saus vind ik persoonlijk lekker en past bij dit hapje. Eigen saus creëren is niks mis mee als je maar geniet van het koken. 

Veel plezier en eet smakelijk!!! ขอให้สนุกในการทำอาหารและทานให้อร่อยนะคะ 

2 opmerkingen:

  1. Lerm,

    Hoeveel water en azijn voor de saua?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Freek, sorry net je bericht gezien. Eerlijk zeggen dat heb ik niet gemeten. Ik kook meestal met gevoel en vaak proeven zoals het hoort bij Thais eten. Is het gelukt??? Als het niet lukt of als je niet zeker bent of dat de juiste smaak is, ga ik binnenkort nog één keer de saus maken en probeer de hoeveelheid te meten.

      Verwijderen